Jestem sobie artystą czyli Tu Sprzedaję http://srebrnaagrafka.pl/artysci/bell

środa, 20 kwietnia 2011

Wykończenia

Dziś rozpiszę się na temat ozdabiania modeliny. Przydatne głównie przy biżuterii ,,spożywczej", ale nie tylko ;)

1. Numerem jeden jak dla mnie są farby. Konkretniej akryle. Pięknie się mieszają i często pozwalają zaoszczędzić mnóstwo czasu, który zużylibyśmy na mieszanie modeliny. Ja ostatnio zaczęłam się do farbek baardzo przekonywać. Wspominałam już o blogu Ivonei? Chyba tak. Tu znajdziecie sporo prac z zastosowaniem farbek. Zajrzyjcie też TUTAJ. Farbami oczywiście malujemy już po utwardzeniu modeliny. Możemy ew. przed pieczeniem mieszać akryle z modeliną w celu uzyskania innych kolorków. Warto zaopatrzyć się w kilka naprawdę cieniutkich pędzelków.

2. Suche pastele (nie mylić z olejnymi). Można używać zarówno przed i po wypieczeniu. Ja osobiście polecam przed, wszystko się wtedy ładnie przyklei. Zwykle jednak konieczne jest lakierowanie. Ja na niewypieczone wyroby nakładam wacikiem pastele i lekko nawilżam chusteczką dla niemowląt. To troszkę rozpuszcza i utrwala pastele.

3. Silikon. To chyba większość z was wie o co chodzi. Tak, tak, o bitą śmietanę na babeczkach, ciastkach i wszelkich wyrobach ,,cukierniczych". dobrze zaopatrzyć się też w tylki, takie do wyciskania mas na torty. O barwieniu silikonu był już post tutaj.

4. Owoce Fimo. Przydadzą się zwłaszcza początkującym, osoby wprawione dadzą radę same zrobić owocki. Dla niewtajemniczonych; chodzi o to:

5. Bulion. Cóż to za dziwactwo, które do tego nazywa się jak zupa? Chodzi o malutkie koraliki do paznokci, często używane do ozdabiania babeczek. Do kupienia w sklepach z pierdółkami do paznokci.

6. Czarny cienkopis do płyt. Ja zawsze staram się mieć go pod ręką. Jest idealny do robienia drobnych wykończeń (np. mój charms z buźką był robiony właśnie cienkopisem)

2 komentarze:

  1. neverlandjewelry chyba tak jak ja ma jakieś odchyłki biologiczne, bo również widziałam u niej serca i mózgi :P
    dodam, że owocki kupimy tam gdzie bulion, bo obie te rzeczy są do pazurów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny i pomocny post ; ).
    Tak owocki, też używa się do paznokci ; ).

    OdpowiedzUsuń